שוקולד מריר בלי רגשות אשם

26.07.2014 / פורסם בתזונה נכונה
שוקולד מריר טוב ללב

חשבת שאורח חיים בריא ללב שלכן זה רק חסה? תחשבי שוב!

 

מחקרים מוכיחים: שוקולד מריר מסייע לבריאות הלב. נכון שלחוקרים האלה מגיע פרס נובל? ואיך מגיעים להיות נחקר בכאלה מחקרים? חייבות לברר.

 

זה שלשוקולד יש יתרונות בריאותיים, כבר ידוע מזה שנים. אך עד כמה שוקולד הוא בריאותי ומה המינון המומלץ לקבלת אפקט בריאותי מלא? המדענים עדיין עובדים על זה.  כך, למשל, נעשה מחקר אודות הפלבנואידים. אין מדובר בשם של שבט נידח מאפריקה אלא בחומר  המצוי בשוקולד מריר בעל אחוז גבוה של קקאו, וגם ביין אדום וחמוציות. הפלבנואידים נחשבים ל "נוגדי חמצון" – כלומר מסייעים לתאי הגוף להתנגד לנזקים הנגרמים כתוצאה מתהליכי חימצון מזיקים המתרחשים בגוף במהלך פעולות בסיסיות כגון נשימה. נוגדי חמצון לא רק שמסייעים להפחית את הסיכוי לחלות במחלות ממאירות, אלא באופן עקיף גם מונעים הצטברויות על דפנות העורקים, המכונות "פלאק".

 

אז זה שפלבנואידים המצויים בשוקולד מריר זה אחלה אנחנו כבר יודעים. אז אולי כדאי לצרוך שוקולד מועשר בפלבנואידים? אם יש בכלל דבר כזה, כלומר. אז זהו – שלא בטוח.

מחקר שערכה אוניברסיטת ווגנינגן בהולנד בחן את ההבדלים שבין צריכת שוקולד מריר רגיל לבין צריכת שוקולד מריר מועשר בפלבנואידים. ההבדל בין שתי הקבוצות שנבדקו הוכח כלא משמעותי, כלומר היתרונות הבריאותיים המיוחסים לאכילת שוקולד אינם קשורים ברמות גבוהות של פלבנואידים דווקא. למרות זאת, נמצאה משמעות מסויימת לרמות הפלבנואידים: המחקר הוכיח כי יש לאכול שוקולד מריר כמה שפחות מעובד. ככל שהחומר עובר יותר עיבוד – כך פוחתת רמת הפלבנואידים.

 

המחקר גם הגדיר ותיחם את היתרונות הספציפיים המיוחסים לאכילת שוקולד מריר, כמו למשל היכולת של כלי הדם להתרחב כאשר הדם עובר בתוכם וכתוצאה מכך ירידה בלחץ הדם אצל אנשים האוכלים שוקולד מריר. בנוסף, בעקבות ספירה נמוכה של כדוריות דם לבנות במחזור הדם אצל אוכלי שוקולד, החוקרים גם הניחו שישנה ירידה בדלקתיות. ולסיום – המחקר הראה ירידה בהקשיית דפנות העורקים (טרשת עורקים).

 

אז הנה מאמר בריאותי שאת מסקנותיו תשמחי לאמץ: המשיכי לאכול שוקולד מריר בלתי מעובד (עד כמה שניתן). אל תדאגי יותר מידי לגבי רמות הפלבנואידים שבשוקולד, רוב הסיכויים הם שהשוקולד המריר שבו את בוחרת יש כמות מועילה של פלבנואידים. אבל, ותמיד הרי יש אבל, יש לצרוך שוקולדבאופן אחראי. כן, כאן מגיע הקטע המבאס: המרפאה בקליבלנד ממליצה להגביל את צריכת השוקולד למנות של – 25 גרם שזה 1/4 חפיסת שוקולד (בין 3-6 קוביות, תלוי בסוג החפיסה) 3-4 פעמים בשבוע, ולצרוך את השוקולד תוך כדי אכילת מאכלים נוספים העשירים בפלבנואידים כגון יין אדום, תפוחים, תה, בצל וחמוציות – לאו דווקא בסדר הזה.

 

 

 

מתויג ב:

כתיבת תגובה

TOP