תעצרו את השנה טובה אני רוצה לרדת!

09.09.2014 / פורסם בנפש בריאה בגוף בריא
שנה טובה

 

יש "שנה טובה" אחת שאנחנו בטוחות ששכחת לשלוח. אל דאגה: לא שכחת אף אחד מבני המשפחה,  לא את החברות הטובות. אבל מה עם שנה טובה לעצמך?

וזו לא סתם "שנה טובה ומתוקה", זו שנה טובה שיכולה להציל אותך ממחלת לב. כן, עד כדי כך. למה? כי הנטייה שלנו כבני אדם היא להמשיך לעשות את מה שאנחנו ממילא עושים ומכירים. עניין של הרגל. ההרגלים מונעים מאתנו לעצור, לחשוב על חלומות ומטרות, לתכנן לעתיד ולהשיג יעדים.

תתפלאי, אבל לאחר שתקדישי כמה דקות בלבד כדי לתכנן קדימה, לרשום לעצמך מה המטרות שלך וכיצד להשיג אותן – תחושי שאת שולטת יותר על חייך. התוצאה: רמת הלחץ היומיומי שלך תפחת, והסיכוי שלך ללקות במחלת לב – יירד בהתאם.

מאיפה מתחילים? קחי לעצמך עשר דקות פנויות והשיבי לעצמך בכנות על השאלון הבא:

  • האם אני מרגישה שאני מגשימה את עצמי בעבודה? אם לא – האם אוכל לעשות שינויים בתפקיד, להחליף תפקיד או למצוא משהו נוסף ובעל משמעות לעשות מחוץ לשעות העבודה?
  • האם אני אוכלת לפי תכנון? מתוך ידע על איזה מזונות אני חייבת לאכול ומאיזה כדאי לי להימנע? האם הייתי רוצה לשנות זאת, לאכול מתוך מודעות ולהיות בריאה יותר?
  • האם אני מקדישה לעצמי מספיק זמן? אולי אני מקדישה זמן לכל העולם חוץ מלעצמי?
  • האם הייתי רוצה להיות יותר בכושר? לא להרגיש שאני מתנשמת ומתנשפת רק מלעלות כמה מדרגות או לרוץ לאוטובוס?
  • האם אני ממצה היטב את שעות היממה? ישנה מספיק? קוראת? צופה בתכניות אהובות? מה אני צריכה לעשות כדי להרגיש שאני מנצלת את הזמן היטב?

ד"ר לין מ רוטשטיין, פסיכולוגית המרכז לבריאות לב האישה מסבירה כי "מטרה ותכנית ברורה לעתיד מספקת לנו תחושת שליטה על חיינו ומסייעת בירידה ברמת הלחץ היומיומי ומעודדת תחושה של שקט פנימי ורוגע" עצם הצפת שאלות אלה לתודעה תפתח מחשבה רבה יותר על הזמן שלך ועל עצמך. אנחנו מאוד נשמח אם חלק מהזמן שלך לעצמך יוקדש גם ללב שלך, ונשמח לעמוד לשרותך אם את זקוקה לסיוע בנושא. את יכולה להתחיל מלהירשם לניוזלטר שלנו ולקבל השנה את כל המידע שאת צריכה כדי לשמור על עצמך.

אה, וכמובן: שנה טובה!

 

One Response to “תעצרו את השנה טובה אני רוצה לרדת!”

  1. […] עצירת שטף היומיום, מציאת זמן לעצמך ותכנון מקדים של יעדים ומטרות, מפחית מאוד את הלחץ. […]

כתיבת תגובה

TOP