שיעורים אירוביים, הרצאות בנושא בריאות ואפילו ליצן

 

שיעורים אירוביים, הרצאות בנושא בריאות ואפילו ליצן – תכניות הבריאות לנשים ערביות במזרח ירושלים מגיעות עד בתי הספר

 

כחלק מפעילויות המרכז לבריאות האישה, מתקיימת תכנית בריאות מיוחדת ב- 14 בתי ספר יסודיים לבנות, המתמקדת באכילה בריאה והגברת הפעילות הגופנית. למה דווקא בבתי ספר? כיוון שבתי ספר מהווים מסגרת טובה לפעילות כזו. הם מספקים לנשים ערביות מקום נוח ומתאים תרבותית לפעילות חברתית. בנוסף, הפעילות בבתי הספר גם מסמלת עבור הנשים כי שיפור הבריאות אינו רק לטובתן האישית אלא גם לטובת ילדיהן. מעורבות הורים בבתי הספר גם מחזקת את ההרגלים הבריאותיים שהילדים רוכשים במהלך הלימודים.

 

ללמוד איך ללמד

כ- 3,500 תלמידות,  180 מורים, וכל אימהות התלמידות משתתפות בתוכנית. היא מתקיימת כשנה וחצי בבתי ספר עירוניים, פרטיים ובתי ספר של הרשות הפלסטינית. מורות עוברות הדרכה בשימוש במונחים בריאותיים וקידום אכילה בריאה ופעילות גופנית,ואף רוכשות את הכלים לתכנון קידום בריאות בבית הספר בהתבסס על הצרכים והנכסים שלו.

 

בכיתה, בחצר ואפילו בקיוסק

התלמידות קיבלו מגוון פעילויות, כגון, הופעה של ליצן שהגיע ועזר בהעברת המסר על החשיבות של אורח חיים בריא, וכן העברת מידע מסודרת מדי בוקר על ידי תלמידה.התוכנית כללה גם דף מעקב לבדיקת התנהגות בריאותית, לוח מודעות בנושא בריאות, פינת בריאות בכל כיתה וקישוט החצר והמסדרונות של בית הספר בנושאים בריאותיים.הוקצה זמן להתעמלות אירובית לפני שנכנסים לכיתות וכן עודדו את התלמידות לפעילות גופנית במהלך הפסקות. במוצרי מזון המוצעים בקיוסק של בית הספר חל שינוי לטובת מוצרים בריאותיים יותר.

 

הפעילות שהוצעה לאימהות, כללה שני מפגשים בנושאי תזונה על ידי דיאטנית מוסמכת מהדסה, שני מפגשים עם מומחית פעילות גופנית, והרצאות נוספות על פי שיקול דעתו של בית הספר.

 

ממשיכים לעתיד בריא יותר

בימים אלה מיושמת התוכנית בחמישה בתי ספר נוספים, כאשר בכל בית ספר ישנה ועדת היגוי המורכבת משמונה עד עשרה נציגי מורות, תלמידות, אימהות, ואחראי מזון. הועדה  מתקיימת מדי חודש ומתנהלת על ידי מורה שתפקידה לרכז את התוכנית בבית ספר שאליו היא ממונה.בשנה הקרובה יצורפו בתי ספר נוספים לתוכנית, שמנהליהם פנו וביקשו שהתוכנית תופעל גם בבית-ספרם.

 

TOP